Tuesday 22 November 2011

Laporan 21 November 2011

21 November 2011
Perlawanan pembukaan diantara kumpulan Belasahan dan Siti Sifir menyaksikan tempo permainan yang pantas. Hantaran bola oleh saudara Syafiq daripada kumpulan Belasahan disambut baik oleh saudara Muhaimin yang kemudiannya membuat serangan jarak jauh tepat menuju gol Siti Sifir. Terkejut dan tidak menyangka serangan yang sebegitu rupa, penjaga gawang Siti Sifir hanya mampu pasrah apabila kumpulan Belasahan berjaya mendapat satu jaringan pada minit ke 5 separuh masa pertama. 

Walupun begitu, kumpulan Siti Sifir tidak putus harapan, apabila mereka mengatur semula strategi perlawanan daripada posisi bertahan kepada posisi menyerang. Separuh masa kedua diantara Siti Sifir dan Belasahan menyaksikan serangan bertubi-tubi oleh kumpulan Siti Sifir, menyebabkan kumpulan Belasahan terpaksa bertukar kepada posisi bertahan. Apakan daya, tiada satu serangan pun yang berjaya membolosi gol Belasahan, menjadikan markah keseluruhan, Belasahan (1-0) Siti Sifir

Perlawanan kedua pula menyaksikan perlawan diantara kumpulan Siti Sfir menentang kumpulan Seeker. Berbanding perlawanan sebelum ini, Siti Sifir telah melakukan serangan seawal perlawanan lagi. Gol pertama Siti Sifir dijaringkan oleh Joe, apabila beliau berjaya mengelecek secara solo melepasi pertahanan kumpulan Seeker dan akhirnya satu rembatan padu dihadapan gol Seeker  yang memberikan satu mata kepada kumpulan Siti Sifir. Siti Sifir tidak perlu mengambil masa yang lama untuk menjaringkan sebutir lagi gol apabila bola yang dihantar oleh saudara Piqal, disambut baik oleh Joe menyaksikan sekali lagi kegagalan Seeker untuk bertahan memberikan kedudukan selesa  kepada kumpulan Siti Sifir untuk membawa pulang 3 mata penuh.

Separuh masa pertama perlawanan diantara kumpulan belasahan dan Macha Broterhood menyaksisakan ketandusan gol daripada kedua-dua belah pihak. Akan tetapi, keadaan itu berubah sama sekali apabila Pengurus Pasukan Belasahan membuat keputusan untuk melepaskan ayam tambatan mereka, saudara Muhaimin ke padang. Ternyata keputusan bijak itu membuahkan hasil apabila tidak sampai seminit pun saudara Muhaimin di padang, beliau telah menyambut hantaran saudara Imran dan dengan begitu mudah menyumbat gol tunggal di dalam perlawanan diantara Belasahan dan Macha Brotherhood pada malam ini. Kemenangan tipis ke atas pasukan Macha Brotherhood memberikan Belasahan 3 mata dan melonjakkan mereka ke tangga kedua liga.

Mala mini juga menyaksikan 3 orang daripada peserta telah mengalami kecederaan dan sehingga memaksa mereka keluar daripada kawasan permainan untuk berehat. Keadaan ini mungkin berpunca daripada keadaan padang yang agak licin dan cuaca yang agak sejuk yang memudahkan kecederaan untuk berlaku. 

Oleh:
Wartawan MPL 2010/2011

No comments:

Post a Comment