Friday 24 December 2010

KEPUTUSAN MALAM INI (24 DISEMBER 2010)

SEEKER   0 - 1 BELASAHAN

SUPER SENIOR 1 - 0 MACHA BROTHERHOOD

SITI SIFIR  2 - 1 KEMAH KEMING FC

BELASAHAN 1 - 1 SUPER SENIOR

MACHA BROTHERHOOD 0 - 2 SITI SIFIR

SEEKER  1 - 0 KEMAH KEMING 

___________________________________________________________________________________

Hari pertama perlawanan untuk minggu kedua Liga diteruskan seperti biasa, di mana waktu perlawanan telah dianjakkan sejam lebih awal (dari 6.45 ptg ke 5.45 ptg) rentetan pertembungan masa dengan final Conventional Cup yg juga berlangsung pada malam itu. 6 team yg tidak terlibat dengan perlawanan pada minggu pertama, telah turun ke padang untuk merasai pengalaman sulung bermain dalam MPL.

Team Siti Sifir yang rata-rata dibarisi pemain tahun dua merupakan satu-satunya team yang berjaya memungut mata penuh daripada dua perlawanan mereka pada malam itu. Penyerang Muhammad Johari beraksi cemerlang setelah gah menjaringkan 3 gol dan 1 assist bagi membantu pasukan beliau menang pada malam itu.



Antara perlawanan yang menjadi tumpuan pada malam tersebut, pertemuan antara pasukan Belasahan dan Super Senior. Super Senior yg memenangi perlawanan pertama mereka telah disekat daripada memungut mata penuh, setelah Belasahan berjaya mengekalkan corak permainan dan mengekang asakan bertubi-tubi dari barisan penyerang Super Senior. Perlawanan berakhir dengan satu jaringan bagi kedua-dua pasukan. Walaubagaimanapun, penyerang Super Senior saudara Mohammad Arifudin boleh mendabik dada beliau setelah berjaya membantu pasukan dengan menjaringkan dua gol pada malam itu.



Sementara itu pasukan Kemah Kemin atau jolokan squad penyu masih bergelut mencari rentak dalam saingan MPL apbila gagal mengutip mata setakat ini. Diharapkan agar team Kemah Keming tidak patah semangat dan mengalah, sebaliknya bangkit dengan strategi baru yg lebih mantap bg menghadapi perlawanan-perlawanan mereka yang seterusnya. 

disediakan oleh,
Muhammad Naufal Ridlwany

No comments:

Post a Comment